Sopimuspakkaaminen ja laatu

  • Blogi
Sopimuspakkaaminen

Laatu on ykkössijalla sopimuspakkaamisen kasvustrategiassa

Avaimet käteen -alihankintapakkaamisen ja toissijaisen pakkaamisen ratkaisuja jauheruoille, juomasekoituksille ja laihdutustuotteille tarjoava, GSC Pakkaus, Atlantassa, on erikoistunut annospakkaamiseen. Sopimuspakkaaja toimii läheisessä kumppanuudessa asiakkaiden kanssa, joille laatu ja elintarviketurvallisuus ovat prioriteetteja.

GSC kehittyi Georgian Mausteyhtiön sisarena. Pakkausyritys perustettiin vuonna 1999. Bob Shapiro, toimitusjohtaja, sanoo, että tavoitteena oli kasvu. ”Onneksi saimme joitakin avainasiakkaita. Pakkaustuotteet on hyvin heilahteleva ala.” Sopimuspakkaaminen oli koko ajan yhtiön suunnitellun laajenemisen etunenässä.  ”Alihankintapakkaaminen on kustannustehokas tapa markkinoida” Shapiro sanoo.

Uudet tilat

Pysyäkseen yhtiön kasvun ja asiakkaiden pyyntöjen mukana, GSC muutti remontoituun toimitilaan tammikuussa 2013, tuplaten tilansa edelliseen toimipaikkaan verrattuna.

Uudistetuissa tiloissa toimii 15 tuotantolinjaa, mukaanlukien seitsemän horisontaalista muotoilu/täyttö/sinetöinti -linjaa, sekä puoliautomaattinen toissijaisen pakkaamisen ja monipakkaamisen linja. Tilojen suunnittelu ja linja-layout ovat olellisia osia GSC:n laatu- ja turvallisuuspyrkimyksissä. Jokainen pakkauskonetta käyttävä linja saa oman tilansa, joka on suunniteltu erityisesti kyseesä olevaa linjaa ja pakkaustyypiä ajatellen. Sen lisäksi, jokainen linja on erotettu fyysisesti toisistaan. Myös avoimet ja suljetut pakkaustoiminnot on eroteltu.

Suuri osa GSC:n toiminnoista on manuaalisia. ”Automaatio ei sovellu hyvin alihankintapakkaamiseen”, sanoo Shapiro ”alihankintapakkaajana, meillä on hyvin monia eri tuotteita eri kokoonpanoilla koko ajan, ja se rajoittaa sitä kuinka paljon prosesseja voidaan automatisoida kustannustehokkaasti. Ihmistä tarvitaan laaduntarkkailussa.

Laatu ja sopimuspakkaaminen

Sopimuspakkaaminen

Henkilöstö

Yhtiössä työskennellään kahdessa vuorossa, kumpikin 10 tuntia, tai 40 tuntia neljässä päivässä, siten, että perjantait ovat varalla. Kussakin vuorossa on ainakin 10-12 pakkauslinjaa. Yhtiössä on tarkasti kuvatut työluokittelut ja maksuhaitari kaikilla työntekijöillä. Työntekijät voivat edetä tai pysyä siinä positiossa missä ovatkin. ”Me palkkaamme parasta väkeä ja maksamme hyvin” kehuu Shapiro. Työntekijät lähtevät siltä tasolta, joka on heille helpoin. Kukaan ei etene tasolta toiselle ennen kuin hallitsee perusteet.

Marisol Garcia, laaduntarkkailija, on tarkka siitä että työvoima opetetaan seuraamaan Hyviä Pakkaustapoja. Hän ohjaa englanniksi maanantaisin ja perjantaisin, ja espanjaksi keskiviikkoisin. Hänen taustansa lääketeollisuudessa, jossa hän on valmistellut pakkaustuotteet ja kassit, on ollut avaintekijä.

”Meillä on tarvittavan koulutuksen verkko jokaiseen työhön”, sanoo Garcia. ”Joka vuosi, tarkastamme koulutuksen pätevyyttä.” Kun hän ohjaa toimintatavoissa, hygieniassa ja dokumentoinnissa, käytännön harjoittelu tapahtuu kokeneen työntekijän valvonnassa.

”Asiakkaat odottavat tätä meiltä” Garcia sanoo, lisäten että ”jos jokin menee vikaan laadussa tai elintarvikkeiden turvallisuudessa, kirjoitamme täyden dokumentaation asiakkaalle.” ”Aluksi työntekijät eivät välttämättä ymmärrä asian tärkeyttä, mutta sitten jos jotain menee vikaan, he tajuavat miksi dokumentteja tehdään. Rakennamme laatua alusta asti. Voisit kutsua sitä halvaksi vakuutukseksi” Shapiro sanoo. Työntekijät myös tietävät kun heitä arvostetaan. He työskentelevät hyvässä tiimihengessä ja voivat saada ilmaisia lounaita tai vapaa-aikaa palkkioksi.