Muovikassi omalla logolla ja muut oheistuotteet

Miltei kaikilla yrityksillä on jakaa asiakkailleen oheistuotteita. Näitä voivat olla esim. kynät, taskukalenterit, mukit ja kassit.

Oheistuotteet perustuvat yrityksen kokonaiskuvaan, yritysilmeeseen, jonka suunnitteluun on käytetty aikaa ja vaivaa.

OheistuotteetYritysilme

Yritysilme luo mielikuvaa yrityksestä, sen tuotteista ja palveluista ja sen tulisi muodostaa yhtenäinen jatkumo kaikissa yrityksen tuotteissa.

Kaikki lähtee yrityksen liikemerkistä eli logosta, joka sisältää yrityksen nimen ja mahdollisesti jonkin kuva-aiheen. Logosta lähtee myös yritysilmeen värimaailman hahmottaminen. Yleensä on yksi pääväri ja toinen väri ”piristeenä”. Joskus myös kolmas väri, mutta neljäs on usein jo liikaa.

Seuraavana on vuorossa useimmiten käyntikortti, johon voidaan painaa esim. logo, yhteystiedot ja iskulause. Kortti voi olla myös erikoisen mallinen tai jostain erityismateriaalista valmistettu. Useimmiten se on kuitenkin kooltaan 90 mm x 50 mm ja tavallista pahvia. Käyntikortin lisäksi yritys saattaa tarvita kirjelomakkeita ja -kuoria, esitteitä, julisteita, flyreita, jne. Myös muovikassi omalla logolla toimii!

Yritysilme kirjoitetaan graafisen ohjeistuksen muotoon, joka sisältää tiedot logosta ja liikemerkistä, käytetyistä väreistä ja fonteista, sekä muista visuaalisista elementeistä ja sommittelusta niin painetussa kuin sähköisessä viestinnässä.

Hyvä yritysilme luo ja vahvistaa myönteistä mielikuvaa, antaa yhtenäisen, tasapainoisen vaikutelman ja jää mieleen. Hyvä yritysilme kestää myös aikaa.

Hyvä oheistuote

Mistä tunnistaa hyvän oheistuotteen? Tietenkin käyttökelpoisuudesta. Jos jakaa kyniä, on niissä riitettävä mustetta, mukin on sovittava hyvin käteen ja muovikassi saa olla myös kestävä. Käytettävyyden ja kestävyyden lisäksi on yrityksen ilmeen näyttävä tuotteessa ja viestittävä tehokkaasti, niin että se jää mieleen. Erilaiset mainoskassit toimivat myös!