Markkinointimateriaalit väreissä

  • Blogi

Markkinointimateriaalit ja kassit väreissä

Oletko huomannut että useimmilla tunnetuilla logoilla on sama väri kuin brändillään? VR:n uusi väri on vihreä, Coca-Cola on punainen kuin joulu ja Fazerin sininen.

Nämä yhtiöt ymmärtävät, että kunnollinen värinkäyttö voi luoda ikimuistoisen brändin. Väriä voidaan käyttää välittämään viesti, joka edustaa yritystäsi eri tavalla kuin mikään muu. Oikeiden värien valitseminen yrityskuvaasi on yksi tärkeimpiä tapoja, jolla varmistat että markkinointisi vaikuttaa positiivisesti asiakkaisiisi.

Oikean päävärin valitseminen on oleellista. Kaikki markkinointimateriaalit, mukaanlukien kassit, tulisi sisältää tätä väriä. Sen täytyy olla logossasi ja websivuillasi, kaikessa! Tee tutkimustyötä myös siitä, mitä tämä väri merkitsee psykologisesti.

Markkinointimateriaalit ja värit

Punainen. Nostaa pulssia ja verenpainetta. Lisää ruokahalua aktivoimalla aineenvaihduntaa, minkä vuoksi punainen on suosittu väri ravintoloiden sisustuksessa. Punainen on hyvin aggressiivinen ja avoin. Se on energian väri. Se yhdistetään liikkeeseen ja jännitykseen. Se kutsuu toimintaan. Kauppaketju huomasi, että ihmiset kulkivat nopeammin ja ostivat enemmän impulssiostoksia, kun he lisäsivät punaisen käyttöä kassojen lähellä.

Sininen. Sinistä pidetään rauhoittavana ja turvallisena. Se assosioituu lujuuteen, luotettavuuteen, viisauteen ja uskollisuuteen. Huomaat että monet univormut ovat sinisiä. Ihmiset suoriutuvat paremmin töistään sinisessä huoneessa, koska he ovat keskittyneempiä tehtävään, joka on käsillä. Sininen on suosittu rahalaitosten väri, koska se viestii luottamusta ja vakautta.

Musta. Musta on voiman ja auktoriteetin väri. Se assosioituu laadukkuuteen ja älyyn. Musta on vakava väri, joka herättää voimakkaita tunteita. Se liitetään myös kuolemaan ja suruun. On tärkeää olla käyttämättä liikaa mustaa, koska joskus se liitetään pahaan.

Valkoinen. Valkoinen on puhtauden, pyhyyden ja turvallisuuden väri. Se heijastaa kaikki värispektrin värit. Valkoinen osuu silmään markkinointimateriaaleissa. Sitä käytetään usein terveyteen liittyvissä ja lasten tarvikkeissa. Häämekot ovat perinteisesti valkoisia osoittaen puhtautta.

Vihreä. Vihreä on rahan ja kasvun väri. Se on rauhoittava väri, joka liittyy hyvään onneen, luontoon, hedelmällisyyteen ja uusiutuvaan energiaan. Se on maskuliininen väri, jota usein käytetään rahalaitoksissa, koska se viestii vaurautta ja tukea.

Oranssi. Oranssi on hauskuuden, ilon ja energian väri. Se assosioituu aurinkoon. Sitä käytetään paljon leluissa ja viihdetuotteissa. Oranssi liittyy uusiin alkuihin ja sitä pidetään ehkä mahtipontisena.

Ruskea. Ruskea on ystävyyden ja maan väri. Sitä pidetään vakaana, luonnollisena ja alkuvoimaisena. Sitä voidaan käyttää liikaa, jolloin se saatetaan käsittää liaksi. Ruskea assosioituu luotettavuuteen ja hyödyllisyyteen.

Violetti. Kuninkaallisuuden väri violetti assosioituu vaurauteen, runsauteen ja hienostuneisuuteen. Tämä väri stimuloi aivoja, ongelmanratkaisukykyjä, sekä luovuutta. Violettia suositaan markkinoitaessa tuotteita nuorille, alaikäisille tytöille ja se yhdistetään usein pinkkiin.

Vaaleanpunainen. Rauhallisempi versio punaisesta. Pinkkiä pidetään nuorekkaana, hauskana ja jännittävänä. Sitä käytetään paljon tyttöjen leluissa, makeisissa ja naisille suunnatuissa terveydenhoitotuotteissa.

Keltainen. Keltainen on iloinen auringonväri, joka yhdistetään nauruun ja onnellisuuteen. Se saa aivot vapauttamaan serotoniinia ja saa olon tuntumaan hyvältä ja positiiviselta. Se liitetään yleisesti optimismiin, mutta pitää olla varovainen liikakäytön suhteen. Sillä voi olla negatiivinenkin vaikutus, joka lisää aggressiota. Keltainen herättää huomion ja kultaisemmat sävyt lisäävät myyntiä viestimällä parmmista ajoista.

Huomioi

Kun olet tilaamassa muovikassit logolla, paperikassit painatuksella tai kangaskassit netistä, muista huomioida eri värivaihtoehdot. Värimäärä tosin usein vaikuttaa hintaan, mutta tärkeintähän on että viestisi välittyy parhaalla mahdollisella tavalla!